Toidupood, kohvikud ja rohkem võimalusi vaba aja veetmiseks – need on peamised soovid, mis kerkisid esile Metro tellitud antropoloogilisest kaardistusest Pirita tee 28 piirkonna elanike seas.
Metro rajab praeguse Eesti Näituste messikeskuse alale uue kogukonnakeskuse Marienbergi, mis loob tulevikus piirkonnast kaasaegse linnaruumi koos hubaste kohvikute, toidupoe, iluteenuste ja ajaveetmise võimalustega. Kohalike ootuste ja hirmude paremaks mõistmiseks kaasas Metro Antropoloogia Keskuse, kes aitas sõltumatu partnerina kaardistada ümbruskonna elanike meelestatust. Antropoloogid viisid piirkonnas läbi kolm vaatlust ning vestlesid kohalikega. Intervjueeritavate leidmiseks kasutati lumepallimeetodit, mis aitas jõuda just Eesti Näituste messikeskuse läheduses elavate inimesteni. Kokku viidi läbi neli intervjuud seitsme inimesega, kelle seas oli nii arenduse pooldajaid kui ka skeptikuid. Arvestades, et tegu oli esmase kaardistuse ja kvalitatiivse uuringumeetodiga, oli lõplik valim täiesti piisav, et saadud tiheandmetes antropoloogi vilunud silmaga mustreid märgata.
“Saime kinnitust mitmetele oma mõtetele, aga ka värskeid ideid,” räägib Metro turundusjuht Herdis Pärn. “Näiteks olime juba varem tunnetanud, et piirkonnast on puudu korralik toidupood ja meelelahutuskohad. Kaardistus kinnitas seda.”
Kaardistus ei ole jäänud vaid paberile, vaid on juba inspireerinud meid tegudele. “Kuna märkasime, et inimesed liiguvad piirkonnas palju vabal ajal – jalutavad, veedavad aega lastega – tekkis meil idee kõpitseda vana võrkpalliväljak mängukõlblikuks,” selgitab Pärn. “Lisaks oleme käivitanud innovaatilise jalutustuuri, mis tutvustab Marienbergi visiooni, ja tulevikus on plaanis veel mitmeid põnevaid algatusi.”
Kaardistusest selgus, et kuigi kõik ootavad praeguse messikeskuse ala muutumist, on nägemused tulevikust erinevad. Osa kohalikest sooviks elavat linnakeskkonda koos teenuste ja kogukonnakeskusega. Piirkonda kirjeldatakse praegu kui magalat, kus puuduvad igapäevaseks eluks vajalikud teenused.
Teised eelistaksid näha väliala, kus aega veeta ning muretsevad liikluskoormuse ja laulupidude logistika pärast.
Kaardistus tõi välja ka üllatavaid leide:
Metro on projekti algusest peale võtnud eesmärgiks piirkonna tuleviku aruteludesse kaasata ümbruskaudset kogukonda. Näiteks said kohalikud hääletada uue asumi nime üle, mille tulemusena valiti nimi Marienberg. Marienbergi nimel on tugevad ajaloolised juured, olles 1874. aastal valminud Maarjamäe lossi esialgne nimi. Nimi „Maarjamägi“ tuli käibele 1930. aastate lõpul, tõlkena Marienbergist.
“Me tahame luua keskkonna, mis arvestaks kõigi osapooltega,” kinnitab Pärn. “Marienberg pole lihtsalt uus elamurajoon, vaid võimalus luua midagi enamat – midagi, mis arvestab nii ajalugu kui tulevikku.”
Hea võimalus Marienbergi visiooniga tutvumiseks on liituda meie innovaatilise jalutusteekonnaga, mis tutvustab piirkonna tulevikuplaane. Ootame teid nii rajale kui ka muude mõtete ja ettepanekutega – kirjutage meile sales@metro.ee!
"*" indicates required fields